Leta i den här bloggen

tisdag 22 mars 2011

Vilket vårväder :-)

I dag känns det som våren är riktigt på gång över 14 grader strålande sol och ledig.Bestämde mej redan för i går kväll att då skulle jag ut på en lång cykelpromenad. Hade först tänkt mej att bara fotografera fåglar så jag tog först bara 70-300 mm med mej.Nja tänkte jag jag tar även med mej macrot 105:an fall i fall.Men av ren hänelse åkte även ett 3:dje objektiv med 18-55 mm för säkerhets skull och då blev det mycket tyngre. Hann bara ut på  gården och hämta cykeln, gick förbi en arbetsbod på vår gård och tänkte men vad är det som sitter på väggen. Det var en liten, liten Nässelfjäril. Wow årets första . Den måste fotas upp med all utrustning byta objektiv till 105:an sen började en intensiv jakt på den stackars fjärilen som inte orka flyga många meter åt gången. Det måste ha sett löjligt ut när jag jagade den stackars fjärilen!:-) Jag tog en del bilder på den stackaren. När jag var på väg ut på gatan såg jag på den sista ute altanen att det satt en gråsparv där.Vänder cykeln och upp med all utrustning byter till 70-300mm och tar en serie bilder. Var sen ute och cyklade i drygt 1 timme och tog lite andra bilder. När jag kom hem såg jag flugor vid garage infarten bara att byta objektiv igen och kliva så nära som möjligt. Fick ett par bilder som jag blev ganska nöjd med... men inte riktigt. Helt nöjd blir jag aldrig =) Nog med snack här kommer lite vårbilder från Gävle




4 kommentarer:

  1. Tack Hasse :-) Om du bara visste vad jag har längtat efter våren !! Att få ta med sej macrot ut och fotografera alla sorters insekter och småkryp

    SvaraRadera
  2. Nu är det definitivt vår! Jämför med december och januari, fanns det fjärilar i backarna då? Nej.. Nu kan det bara bli bättre och bättre! Kra.. Zinaida

    SvaraRadera
  3. Oj vad fina bilder och vad mkt du hunnit skrivit som jag har missat.
    Vad kul med "fototräffen".
    Fina bilder därifrån./ LOUISE

    SvaraRadera