Leta i den här bloggen

tisdag 29 mars 2011

Nikkor 105mm f/2.8 +bilder tagna med detta objektivet

I slutet av augusti köpte jag detta objektiv.Det var inte billigt:-) men det var värt vartenda öre. På -sidan att det är ganska tungt!! På +sidan att det är skarpt snabbt( kan diskuteras) och ger mycket detaljerade bilder.Jag använder objektivet för att ta macrobilder på blommor insekter fjärilar samt getingar blomflugor.Och nu har jag väntat så länge på att det ska bli vår så jag får komma ut och lufta objektivet. Ska bli roligt att få testa det ordentligt hela våren sommare och hösten.Sen får det gå lite i ide på vintern

Nikkor 105mm f/2.8
Mera bilder kommer i ett senare inlägg!!! Så håll utkik :-)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kom in på din sida och tittade runt.
    Vilka underbara makrobilder du har fotat.
    Blev verkligen imponerad.
    Vill önska dig en fin vårvecka.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket Ann för din snälla kommentar.
    Den värmer :-) Jag önskar detsamma till dig en riktigt fin vårvecka och påskvecka

    Tommy

    SvaraRadera