Leta i den här bloggen

söndag 6 mars 2011

Min fotoutrustning!!!

Eftersom jag är hemma och är sjuk och inte kan gå ut och fotografera.Tänkte jag bara lägga upp lite bilder på min fotoutrustning som jag har samlat på mej sen jag började fotografera i  November. Det första jag köpte var kameran  Nikon D90 med Kitobjektivet  Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6


Efter det så har jag kompletterat min utrustning med Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6


Nästa inköp blev en fast glugg Nikkor 50 mm f/1.8






Och därefter så blev det en ny fast glugg en 35 mm f/1.8





Och lagom till slutet av förra sommaren köpte jag ett macroobjektiv Nikkor 105 mm f/2.8





Det sista objektivet som jag köpte var ett Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6





Har även kompletterat min fotoutrustning med ett Batterigrepp.Ger en härlig känsla att hålla i kameran samt längre batteritid,och jag behöver inte ladda batterierna så ofta

2 kommentarer:

  1. ojoj! Hade varit roligt o se bilder tagna med de olika objektiven också så man fattar lite mer exakt skillnaden om man inte är så fotokunnig =D (jag vet att det blir ett jätteprojekt hehe)
    / Louise

    SvaraRadera
  2. En alldeles stålande ide Louise :-) Tack för tipset tänkte faktiskt inte på det själv

    /Tommy

    SvaraRadera