Leta i den här bloggen

måndag 4 april 2011

Bilder från Gävle

Jag frågade i ett tidigare inlägg om tips och ideer på nya foton.Önskemål har då kommit om byggnader natur och omgivningar från Gävle.Därför tog jag saken i egna händer i dag när jag var ledig och gav mej ut för att leta och fota. Vädret var dock inte optimalt det var mulet 5+ grader och blåste småspik samtidigt som det kändes som regnet hängde i luften. För att jag skulle hinna ta så mycket bilder som möjligt tog jag cykeln och trampade i väg mot första målet. I dag tyckte jag att det var svårt att få till bilderna som jag ville ha dom antingen blev dom för ljusa eller så blev dom för mörka.. Nåväl efter 2 timmar och 10 minuter i snålblåsten kom jag hem satte på datorn, då öppnade sej himlen och solens strålar fullkomligt exploderade ut värme,det blev hastígt och lustigt över 12+ grader. Men då var jag så trött och ville inte ut mer och fota. Därför kommer det en fortsättning lite senare med fler bilder från Gävle

Länsmuseet
Gamla Grand
Läkerolfabriken
Parhus Gävle Strand
Egen Bryggplats,Gävle Strand
Yttre hamnen Höghuset heter Fullriggaren och är  nybyggt men inte färdigt än
Lilla Glasklockan
Stora Gasklockan
Hamnmagasin används nu av olika företag,typ Gevalia
Gävle Brandstation
Gävle Centralstation
Gävle Teater
Gävle Sjukhus,här arbetar jag
Om intresse finns så kan jag fortsätta lägga upp bilder från Gävle.Det finns ju så mycket mer som jag kan visa

7 kommentarer:

  1. annika bengtsson4 april 2011 kl. 22:32

    kanon fina bilder du kanske kan hänga med o fota agility o utställningar :))

    SvaraRadera
  2. Miljöer från städer är intressant, så gärna mer sådant. Gasklockorna var häftiga, vad används de som idag?

    SvaraRadera
  3. Kanske det du Annica.Jag är inte omöjlig.Bara jag är ledig så ska väl det gå att ordna. Fast det är inget jag har fotograferat tidigare.

    SvaraRadera
  4. @Karsten dom används numera för olika events för företag och konseter samt även teater. Utställningar och dylikt. Förra sommaren gick Getaway Rock Festival där och så även i år

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Vad snabbt du fick upp bilderna! Nu måste ha cyklat runt hela stan ;-)
    Och trevliga bilder det var. Många av de gamla husen är jättefina.
    Hade inte du ett foto på Gasklockan som var redigerat på nåt sätt i Photoshop? Med en bil.. Jag kan minnas fel..

    Flera av husen har har jag säkert sett i farten, men ser jag bilder på hus så fastnar namnen bättre i huvet!

    Ha en bra onsdag
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  6. Trevlig trevligt!! Bra jobbat!!

    Steffe

    SvaraRadera
  7. @Raya nja cyklade inte hela stan runt har alla ytterområde kvar rörde mej i på Söder Öster Nordost har också västra delen kvar.Jag letar efter det fotot som är redigerat i PS med bilen som försvann.Hittar jag det så lägger jag upp det här.Du mindes alldeles rätt

    @Steffe Tack Steffe

    SvaraRadera