Leta i den här bloggen

måndag 18 april 2011

Nya bilder tagna 17/4

Var ute en kort sväng ner på stan med hustrun i går!! Och ser att det fullkomligt exploderar bland växter blommor och buskar.Det är en härlig årstid våren,vilka krafter det finns i moder natur.Sagolikt!! Däremot så har jag haft lite dåligt med inspiration sista tiden och känt att jag inte har velat fota något.Men hustrun sa ta med dej kameran när vi går ut.Och lydig som jag är gjorde jag som hon sa.När vi hade gjort våra ärenden på stan så skiljdes vi åt och jag gick lite för mej själv för att se om det fanns något att fotografera.Behövde inte gå så länge förrän jag hittade den förste utslagna tulipanen. På vägen hem hittade jag även en humla som kämpade med att klättra på blad och som avslutning hittade jag ett ställe fullt med årets första vitsippor mitt emot våran gård :-)








4 kommentarer:

  1. Fina bilder du har Tommy, gillar din sida mycket o ha en go påsk

    SvaraRadera
  2. Tack Hasse Önskar dig en go o Glad Påsk :-)

    SvaraRadera
  3. Nu är det bra tid för fotografering - om man har tid!Fina bilder du fick i söndags. Jag har massor med nya bilder men har inte haft tid med blogg efter helgen. Kanske på påsken då, speciellt om det regnar.. Men nu hoppas vi att solen visar sig lika fint under påskhelgen som den gjort den senaste veckan. Glad Påsk! Kram

    SvaraRadera
  4. Nästan kusligt det här har inte haft tid att vara inne på bloggen alls i dag.Tänkte bara kolla in och se om det hade varit in någon och tittat på den! När jag loggar in får jag meddelande om att någon lämnat en kommentar på denna tråden.Lite kul det.
    Tack för din kommentar Raya
    Verkar bli skapligt väder nu i påskhelgen.Får se om jag hinner skriva ett nytt inlägg.Kommer säkert ett litet matreportage om inte annat.Har mycket på gång :-) Kommer att lägga in så fort jag har tid ork och lust.Har mycket att stå i inför påsken och under påsken
    Ha det gott och hälsa Uffe
    Glad påsk

    SvaraRadera