Leta i den här bloggen

onsdag 6 april 2011

Bilder som är redigerade i Photoshop CS3!!!

Har man ett riktigt bra  bildredigeringsprogram så kan man göra en hel del saker med det. Men jag är inte så duktig på det, att redigera menar jag.Så därför använder jag mitt program till att ta bort lite störande saker med  och jag kan lova att det är tidskrävande och det kan ju bero på att jag är ovan med programmet och alla dess verktyg. I somras var jag ute och fotade hade fått ett förslag om att ta bilder på kända Gävle byggnader och lägga upp, såsom Gasklockorna,LäkerolArena och Briggen Gerda och jag gav mej ut direkt till Gasklockorna och fotade. När jag kom hem och tittade på bilderna såg jag att det hade kommit vissa oönskade föremål i vägen. Det var bara att gå till verket med verktyget Klonstämpeln och ta bort det som inte skulle vara med i bilden.Det tog ett par timmar eller om det tog längre det kommer jag inte ihåg ,men jag är ganska nöjd med resultatet

Bild 1 oredigerad
Bild2 Redigerad

Ja det var allt för  mej för denna gången.Tills nästa gång Ha det :-)


1 kommentar: