Leta i den här bloggen

måndag 11 april 2011

Med Macrot i Högsta Hugg

Har arbetat väldigt mycket sista dagarna, har därför inte haft tid eller lust att gå ut och fotat.Men i dag har jag varit ledig och gick ut på en riktig långpromenad.Och tog en massa bilder framförallt med macroobjektivet Nikkor 105mm f/2.8. Har ju sett att det har slagit upp en massa krokus och tog en massa olika bilder på vita lila krokus. Hann bara ut på gården så hittade jag en fluga som satt och lapade sol. På vägen ner till stället som var mitt mål såg jag på en solindränkt fastighet något som kom krypande på väggen en gråsugga som jag inte har sett på flera år.
Lyckades även fånga en liten liten spindel fast den var ju lite färgglad. Tog över 100 bilder men lägger bara upp ett fåtal

3 kommentarer:

  1. annika bengtsson11 april 2011 kl. 22:37

    tror att du får hänga med på nån agility tävling o ta en massa action kort skulle vara sååå nice//Annika

    SvaraRadera
  2. Gillar mycket din bild på gråsuggan!
    Att man kan komma så nära.. Spindeln, den var väl pytteliten? Krokusen under spindeln - härlig!

    SvaraRadera
  3. Hej Raya!!
    Tack för dina ord dom värmde riktig ordenligt ;-)
    Spindeln var mycket,mycket liten men den var så pass stor så den kom med på bild
    Jag är själv ganska nöjd med krokus bilden.Har lagt upp lite nya bilder i från Måndagens fototripp.
    Förhoppningsvis ska jag ut på tur under helgen och lägga upp bilderna här.Men har en del att stå i inför påsken,så vi får se vad det blir!!

    Tommy

    SvaraRadera