Leta i den här bloggen

fredag 4 februari 2011

Mina favorit bilder från 2010

Jag tänker lägga in lite av mina egna favorit bilder här som jag tog under året 2010.Och kanske skriva en kort mening om bilden ska försöka lägga upp åtminstone någon bild per dag

I somras när vi var på semester i Höllviken tog jag denna bilden på Öresundsbron och anledningen till att jag tog den var att bron firade 10 årsjubileum och det skulle vara diverse festligheter på både danska och svenska sidan med ljusshow och fyrverkeri. Vi fick stå ganska länge och vänta på fyrverkeriet innan det satte igång 45 minuter försenat.Meningen var att jag skulle ta bilder på fyrverkeriet.Insåg ganska snart att utan stativ skulle det inte gå och dom bilder som jag tog på fyrverkeriet  är kastade för länge sen i papperskorgen :-) På denna bilden fick jag dra upp ISO:T rejält för att få en snabb slutartid.Bilden lutar något men jag älskar färgerna i den






Nästa bild har jag tagit i höstas, med mitt senaste objektiv som är ett macroobjektiv.Och ett makro gör att man kommer mycket närmare det man ska fotografera. Och den här getingen/blomflugan fanns det ganska gott om i somras: Dom är ganska små men ettrigt snabba så det var bara att kliva så nära som möjligt och ställa in kameran på serietagning
Tog kanske 100 olika bilder men denna är jag själv riktigt nöjd med



Nästa bild är en HDR bild som jag tog i somras i hamnen i Skanör. Har många minnen härifrån. Här satt jag från morgon till kväll och fiskade marulk och id när jag var en liten pojke .Bodde mer i hamnen än hemma hos Mor och Far. Just denna dag  när jag tog bilden var det riktigt soligt och skönt men även väldigt varmt

Dax för en ny bild.Denna bilden tog jag i höstas när vi hade cruising i stan. Vi är lyckligt lottade vi har cruising 2 gånger om året 1 gång på våren och 1 på hösten. Jag är själv dålig på vad bilar heter men tycker att det är roligt att fota på cruisingen. Det var inte speciellt varmt heller även om det så kan se ut. Var ute och fotade i lite mer än 1 timmme tog 100-150 bilder .Och det här var en av bilarna jag fastnade för vet inte vad det är för märke men fin va den i alla fall



Har beslutat mej för att sluta lägga upp bilder i denna tråden. Kommer att lägga upp bild för bild i stället i separata inlägg Med samma namn Mina favorit bilder från 2010.







2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Har länkat dig i länklistan på min blogg!

    Jäkla snygg bild på bron!!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Hallå Steffe!!
    Roligt att du tycker om bilden på bron :-)

    SvaraRadera