Leta i den här bloggen

tisdag 15 februari 2011

Lite HDR (High Dynamic Range)

Dessa 3 bilder har jag tagit sommaren 2010 på lite olika ställen. Den första bilden tog jag i Högbo,Sandviken efter att ha varit ute och gått en skön och härlig promenad i sommarvärmen.Vi avslutade promenden med lite glass och då tyckte jag att den konverter skulle passa otroligt bra som en HDR bild. Om intresse finns här är en länk på vad en konverter används till http://sv.wikipedia.org/wiki/Bessemermetoden


Konverter Högbo Bruk
Nästa bild är tagen i Gävle ute i Bönan.Vi var där ute och gick omkring och strosa i sommarvärmen.Såg detta övergina hus och tyckte att det skulle funka som en HDR bild.
Övergivet Hus
Sista bilden är tagen i Skåne när vi var där på semester i somras.Vi hade inget speciellt för oss den dagen så vi åkte runt i Skanör/Falsterbo och var på olika ställen som jag hade varit på som barn.Släkten en del av dom bor kvar där nere än.Jag tog denna bilden i Skanörs hamn,där jag har många trevliga minnen ifrån. Här tillbringa jag all tid som barn när vi hade semester i Skanör

Skanörs Hamn

4 kommentarer:

  1. Hej Tommy!
    Gillar mycket bilden på det övergivna huset, den blev min favorit! Jag har inte själv prövat hdr och vet inte om jag nånsin kommer att göra det heller.
    Dina sommarbilder får en att längta till sommaren!
    Ha det gott/Raya

    SvaraRadera
  2. Tack Raya!!
    Jag längtar också till den varma sköna sommaren.Kommer att ta lite mer HDR bilder och lägga upp på bloggen.Har hittat ett par lämpliga objekt men det dröjer är inte i riktig fas än här på bloggen får blanda lite gammalt och nytt,Hejvillt så länge
    Ja gillar ochså bilden på det övergivna huset och på konvertern. Har väl tagit en 11-12 bilder hitintills.Lite piffligt med HDR och det tar tid och ibland får man göra om bilden

    Ha det gött
    Tommy

    SvaraRadera
  3. Dina bilder får mig att längta till sommaren!
    Bilderna på fåglarna var fina också :-)
    / Louise

    SvaraRadera
  4. Tack Louise!
    Jag längtar oxå efter våren/sommaren. Satt och läste tidningen i dag började leta desperat efter tecken på att våren var på gång i Europa.Närmaste vårtemperatur var Malaga dom hade 19 grader. Men det kan gå fort. Snart är våren sommaren här :-=

    SvaraRadera