Leta i den här bloggen

lördag 12 februari 2011

Fotopromenix 12/2

I dag har det varit ett strålande väder,och jag har varit ledig.Gick ut alldeles själv i dag tog kameran och tänkte försöka mej på att hitta några fåglar att fota i dag.Men om var svårflirtade i dag åtminstone till början! Var ute i det blåsiga vädret i 1 1/2 timme och lyckades fånga en koltrast på bild. Ska ut i morgon igen och fota med sonen alltid trevligt att ha lite sällskap när jag är ute och går även om resultatet blir halvdant
Tog 40-50 bilder dom flesta tyvärr med oskärpa så jag lägger bara upp 2 bilder i dag så får jag se om det blir fler i morgon
Tills dess tjudelu
Koltrast

4 kommentarer:

  1. Ja, fint väder var det idag, för en gångs skull!
    Gillar båda bilderna.
    Koltrasten har jag inte fått själv, de är lite svårfångade.. Måste hitta en bra plats och vinkel innan det blir något!

    Trevlig fortsättning på helgen/Raya

    SvaraRadera
  2. Tack Raya.Koltrasten satt rätt högt upp i trädet.Och han flyttade sig hela tiden.Han tyckte inte om att bli fotograferad ;-)Tog flera bilder denna blev bäst hade tyvärr stängt av VR:N på objektivet för dom säger att det ska vara stängt när man kör med korta slutartider.Det var ett misstag som jag inte tänker göra om.
    Härligt väder i dag fast i skuggan var det inte skönt.Det var blåsigt,brrrr. Men i solen var det skönt

    SvaraRadera
  3. UNDERBAR BILD PÅ DEN LILLA GRÅSPARVEN!!

    SvaraRadera