Leta i den här bloggen

onsdag 29 juni 2011

Test av Nikkor 50mm f/1.8 D+ Nikon D700

Den som har läst min blogg sen tidigare vet att jag har ett Nikkor 50 mm,som jag inte har varit riktigt nöjd med.Åtminstone när jag har använt den på Nikon D90.Tänkte ge objektivet en chans till.Satte därför objektivet på D700 och gav mej ut på en riktig långpromenad.Och tänkte samtidigt lufta objektivet på dom mest tänkbara och otänkbara ställen. Vi hade tur med vädret i alla fall!! Solen sken och det var ganska varmt, det var riktigt       skönt på skuggsidan. Testade även att fota med hög ISO tog flera bilder inne i Heliga Trefaldighetskyrkan, Gillar  man inte kyrkor så är det bara att bläddra förbi bilderna. Har inte bestämt mej än vad jag tycker om objektivet.Nikon har släppt ett nytt 50 mm objektiv är lite småsugen på det ;-) Lit varierande bilder




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar