Leta i den här bloggen

fredag 10 februari 2012

Stjärtmes,Gråsiska,Koltrast och en liten Dvärgsparv :-))

Var ute i går och fotade i 2 timmar och 45minuter i det underbart soliga men ack så kalla vädret. När jag skulle åka hem var fötterna som isklumpar och jag hade ingen känsel i fingrarna. Tyvärr räckte inte min optik till i går,jag såg en sparvhök men han flög alldeles för högt upp och alldeles för fort.Men det var ett trevligt inslag i det kalla vädret. Min nya favoritfågel är utan tvekan Stjärtmes och det fanns det gott om där jag var och fotograferade. Gråsiska fanns det också gott om likaså Blåmes och Talgoxe. Lyckades också hitta och fotografera Dvärsparven. Såg även större Hackspett men precis när jag hade fått in Hacke i fokus,då kommer det 2 karlar och pratar och skrattar och innan jag har hunnit trycka på avtryckaren har Hackspetten flugit sin kos. Men det är bara att ta nya tag :-)


Stjärtmes
Dvärgsparv
Gråsiska
Koltrast
Stjärtmes

2 kommentarer:

  1. så söta och fina bilder på fåglarna. stjärtmesen är ju någon alldeles extra :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder. Stjärtmesen var ju för söt. INte sett någon sådan hos oss.

    SvaraRadera