Leta i den här bloggen

söndag 23 januari 2011

Småfåglar

I dag var  min son och jag ute på en fotopromenad.Vi hade bestämt oss för att fotografera lite småfågel.Mycket fågel fanns det både kråkor kaja men dom var inte jag/vi intresserade av. När vi passerade ett hus var det ett härligt kvittrande i bland buskarna.Där tog jag lite bilder på lite pilfink/gråsparv.
Sen fortsatte vi mot vårt mål som var Södra Koloniföreningen där det brukar finnas massor av småfågel,men naturligtvis inte i dag. Dock hörde vi hackspett men vi kunde inte lokalisera den och så hörde vi en Domherre som vi inte hann fota eftersom han/hon satt gömd i ett träd och när sonen hörde lätet från den och pekade: där är den så började den att flyga i väg och det gick snabbt





1 kommentar:

  1. Så trevligt med ett fotoblogg av någon som jag känner! Jag har det också fast jag inte hunnit göra så mycket än..
    Jag tycker som mP3 att enklast är bäst när det gäller foton. Inga plottriga bakgrunder!
    Ett tips iaf vet inte om du har nån nytta av;

    Om du vill ha din blogg lite bredare så går det faktiskt att ändra utan att byta mall..
    Gå till design och sedan till Malldesign uppe till vänster.
    Där står det "Justera bredder" (upp till vänster)
    Det högsta är 1000 px för hela bloggen.
    Sen kan du välja bredden på sidofältet också, där du har länkar och annat smått.

    Men det är ju inte säkert att du vill ha det bredare!
    Jag ändrade min på mitt fotoblogg så jag kan visa en större bild också..
    Raya

    SvaraRadera